Aktualności


Umiem plywac plakatW edycji jesiennej programu „Umiem pływać” w Gminie Złotoryja udział bierze udział Szkoła Podstawowa w Gierałtowcu. W zajęciach uczestniczy 15 uczniów. Założeniem programu jest udział dzieci z klas I-III szkół podstawowych w pozalekcyjnych zajęciach sportowych z zakresu nauki pływania. Całość projektu to 20 godzin lekcyjnych na basenie pod okiem instruktora.
Realizator projektu przy wparciu JST pokrywa wydatki dotyczące projektu tj.: wejście na basen, wynagrodzenie instruktora, ubezpieczenie oraz koszty transportu dzieci. Gmina Złotoryja finansuje wynagrodzenie opiekuna podczas przejazdów za basen, a także ponosi część kosztów transportu. Projekt realizowany jest przez Dolnośląską Federację Sportu, współfinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego przy wsparciu Jednostek Samorządu Terytorialnego.
Ministerstwo Rolnictwa wyznaczyło Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego w Złotoryi do zbierania informacji o szkodach w rolnictwie spowodowanych przez powódź na terenie naszego powiatu.
Zbirane są informacje o stratach paszy dla zwierząt gospodarskich. Prosimy wszystkich poszkodowanych o kontakt telefoniczny: 76 87 83 542, 607 307 885 lub wizytę w biurze na ul. Basztowej 12.
Informacje odnośnie odkażania studni i  wody - Zobacz
Zasady postępowania w przypadku zalania budynków mieszkalnych ściekami bytowymi- Zobacz
 herb gmina zlotoryja pngZ A W I A D O M I E N I E

Zawiadamia się, że w dniu 27 września 2024r. o godz. 10.00  w sali narad (poddasze) odbędzie się VI Sesja Rady Gminy Złotoryja.
Porządek obrad sesji obejmuje:

Kombatanci, osoby represjonowane, działacze opozycji antykomunistycznej oraz wszystkie osoby będące podopiecznymi Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej spowodowanej obecną powodzią, mogą od tej chwili ubiegać się o przyznanie jednorazowej pomocy pieniężnej w wysokości do 10 000 zł.
Do wniosku o udzielenie takiej pomocy należy dołączyć zaświadczenie o poniesionych stratach podczas powodzi, wydane przez ośrodek pomocy społecznej, urząd gminy, straż pożarną, policję lub inne właściwe służby.
Decyzją Szefa Urzędu Lecha Parella wnioski takie będą rozpatrywane w pierwszej kolejności. Pracownicy Urzędu udzielą w tej sprawie wszelkiej niezbędnej pomocy.
• Dokumenty można przekazać osobiście lub pocztą na adres: Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
• za pośrednictwem Skrzynki do e-Doręczeń: AE:PL-42177-89238-DFRTI-16 https://edoreczenia.gov.pl/
• lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP): /UdSKiOR/skrytka http://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego

Dodatkowe informacje udzielane są pod numerami telefonów:
22 276-77-77, 22 276-77-19, 22 276-77-48, 22 276-77-72, 22 276-77-47.

Pomoc dla kombatantów, którzy ucierpieli w powodzi - Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych (kombatanci.gov.pl)
W dniu dzisiejszym nastąpiła awaria sieci telefonicznej w tutejszym GOPS-ie. W związku z tym, w przypadku chęci kontaktu z tą jednostką prosimy o korzystanie z poniższych numerów telefonów: 577 446 943, 790 446 943, 695 446 943, 798 155 004.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Ze względu na trudną sytuację powodziową, która dotknęła w ostatnich dniach wiele regionów południowej Polski, w trosce o bezpieczeństwo i komfort uczestników, podjęliśmy decyzję o zmianie terminu biegów "Szalona Siódemka" w Lubiatowie. Wydarzenie, pierwotnie zaplanowane na 21 września 2024 roku, odbędzie się w nowym terminie – 13 października 2024 roku. Przełożony zostanie zarówno bieg dzieci i młodzieży jak i bieg główny. Zmianie ulegną także godziny startów (bieg główny wystartuje o 16.00).
Zdajemy sobie sprawę z wpływu, jaki obecna sytuacja ma na całe społeczeństwo. Naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom oraz umożliwienie pełnego udziału w wydarzeniu wszystkim, którzy chcieli do nas dołączyć, ale ze względu na sytuację powodziową mogą napotkać utrudnienia w podróży lub przygotowaniach.
Serdecznie dziękujemy za wyrozumiałość i mamy nadzieję, że zobaczymy się w październiku na trasie biegu. Wszystkie dotychczasowe zgłoszenia pozostają ważne, a zapisy będą otwarte do nowego terminu. Jeśli nie mogą Państwo uczestniczyć w zmaganiach 13 października prosimy o kontakt mailowy pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 21 września br. (środki – tzw. „wpisowe” zostanie Państwu zwrócone).
Dalsze informacje będą dostępne na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych (wszystkie zostaną zaktualizowane jeszcze w dniu dzisiejszym).
Organizatorzy biegu „Szalona Siódemka” w Lubiatowie


biegi szalona7 2024 1
Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu wprowadza czasowy zakaz poruszania się po wałach przeciwpowodziowych.
Powyższy zakaz obejmuje cały obszar działania Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Zakaz nie dotyczy upoważnionych służb i osób biorących udział w prowadzeniu działań związanych z poprawą stanu bezpieczeństwa wałów przeciwpowodziowych.
Zakaz wchodzi w życie od dnia dzisiejszego, tj. 17 września 2024 r. do odwołania - Zobacz komunikat
Wójt Gminy Złotoryja w dniu 18.09.2024r. odwołał alarm przeciwpowodziowy na terenie Gminy Złotoryja - Zarządzenie
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że osoby które poniosły straty w gospodarstwie domowym na skutek powodzi mogą zgłaszać się do tut. Ośrodka osobiście (Złotoryja, al. Miła 4, pok. 4) lub telefonicznie pod nr 76/ 8783 021.
Pomoc udzielana jest w formie pomocy doraźnej - zasiłek celowy do wysokości 8000 zł (w budynkach mieszkalnych, w podstawowym wyposażeniu gospodarstw domowych), jeśli osoby znalazły się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej, w której nie mogą zaspokoić niezbędnych potrzeb bytowych w oparciu o posiadane środki własne (żywność, odzież, środki czystości, leki itp.)
Budynek gospodarczy, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza lub służy jako garaż, lokal usługowy - nie kwalifikuje do wspomnianej pomocy.
Pomoc przyznawana jest na wniosek osoby zainteresowanej lub z urzędu - po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego. UWAGA! Wniosek może być złożony nie później niż do 30 dni od dnia wystąpienia zdarzenia o charakterze klęski żywiołowej.
Do wystąpienia z wnioskiem o pomoc uprawnieni są:
- właściciele budynku lub lokalu mieszkalnego,
- osoby mające spółdzielcze własnościowe lub lokatorskie prawo do lokalu,
- najemca lokalu mieszkalnego,
- osoba, wobec której ustalono prawo dożywocia lub służebność mieszkaniową,
- osoba, która jest dzierżawcą budynku gospodarczego.
W trakcie wywiadu środowiskowego ustala się:
- sytuację dochodową, rodzinną, majątkową, zdrowotną członków rodziny;
- zasoby finansowe rodziny pozwalające na zabezpieczenie potrzeb czy zlikwidowanie poniesionych strat własnym zakresie;
- czy dana nieruchomość/mieszkanie było ubezpieczone, a jeśli tak, jaka jest wysokość ubezpieczenia;
- rzeczywiste szkody - należy wskazać zniszczenia wymagające usunięcia w celu dalszego użytkowania lokalu;
- brak możliwości usunięcia przez rodzinę powstałych strat w ramach posiadanych środków własnych i wsparcia ze strony rodziny, fundacji itd.
Pomoc finansowa może być przyznana niezależnie od dochodu i może nie podlegać zwrotowi. Jej wysokość jest uzależniona od tego, czy rodzina może w lokalu zabezpieczać swoje potrzeby bytowe (żywienie, higiena, kontynuowanie nauki przez dzieci, zapewnienie opieki medycznej i zakup leków).
Wysokość pomocy uzależniona jest również od wyceny rzeczywistych strat i zgłaszanych potrzeb z uwzględnieniem sytuacji osób starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci.
Zasiłek celowy nie może być traktowany jako rekompensata lub odszkodowanie za straty powstałe w wyniku zdarzenia losowego.
Pomoc nie przysługuje na remont/odbudowę budynku w budowie, domu rekreacyjnego i letniskowego.

Podkategorie

Linki do stron internetowych instytucji, organizacji, klubów itp.

Czytaj więcej: Linki