Urząd Gminy w Złotoryi, czyli w skrócie Urząd,
znajduje się przy Alei Miłej 4 w Złotoryi.
Wójtem Gminy Złotoryja jest Jan Tymczyszyn.
Wójt jest szefem Urzędu.
Wójtowi w pracy pomagają Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz pracownicy referatów.
Czym zajmuje się urząd?
W Urzędzie możesz:
• zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
• wyrobić dowód osobisty,
• zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
• zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,
• zgłosić prowadzenie własnej firmy.
Urząd ma też inne zadania:
• obsługuje różne wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, do Parlamentu Europejskiego,
• prowadzi spis ludności w gminie,
• zarządza gminą w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
• zajmuje się budżetem,
• ustala jakie będą lokalne podatki,
• ustala jakie będą lokalne opłaty,
• planuje przestrzeń w gminie,
• robi remonty i buduje nowe potrzebne gminie budynki,
• buduje i naprawia drogi gminne, chodniki,
• dba o przyrodę i zieleń w gminie,
• zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
• pilnuje i dba o czystość i porządek,
• dba o zabytki,
• współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Kontakt z pracownikami Urzędu:
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku.
• Poniedziałek 7:30 – 15:30
• Wtorek 7:30- 15:30
• Środa 7:30 – 15:30
• Czwartek 7:30 - 15:30
• Piątek 7:30 – 15:30
Wtedy możesz przyjść lub zadzwonić do Urzędu.
To są godziny pracy Urzędu.
W sobotę i niedzielę Urząd jest zamknięty.
Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?
1. Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Gminy w Złotoryi
Aleja Miła 4
59-500 Złotoryja
2. Możesz napisać pismo i przynieść do Sekretariatu.
Sekretariat to miejsce, w którym zostawisz pisma i dokumenty.
W Sekretariacie możesz zapytać, gdzie załatwisz Swoją sprawę.
Sekretariat jest na 1 piętrze na wprost schodów
Sekretariat jest otwarty w godzinach pracy Urzędu.
3. Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.
Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać
w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.
4. Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP.
ePUAP to skrót nazwy: Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Platforma ePUAP to taki specjalny rodzaj poczty elektronicznej.
Musisz mieć Internet i konto na platformie ePUAP.
Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową platformy ePUAP - LINK
Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to: /b393q8pnlb/skrytka
5. Możesz wysłać faks pod numer 76 87 88 716
6. Możesz zadzwonić na numer 76 87 88 700
7. Możesz przyjść do Urzędu w godzinach pracy Urzędu i spotkać się z pracownikiem.
Jak trafisz do Urzędu?
Możesz przyjechać do nas samochodem.
Przy Urzędzie jest bezpłatny parking dla wszystkich.
Możesz zaparkować na miejscu dla osoby z niepełnosprawnością.
Takie miejsce parkingowe ma specjalny znak.
Na znaku są litera P, koperta i symbol osoby z niepełnosprawnością.
Miejsce parkingowe jest zlokalizowane z tyłu Urzędu.
Wszystkie informacje o gminie można znaleźć na stronach internetowych: Strona główna Gminy Złotoryja - LINK ,
Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Złotoryja - LINK
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Czy Urząd jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością?
Opis budynku znajdziesz w deklaracji dostępności - LINK
Informacja o zakresie działalności Urzędu w tekście łatwym do czytania - PDF- Plik do pobrania





