GDZIE SZUKAĆ POMOCY?
Jeśli alkoholizm jest problemem w Twoim domu, nie musisz już dłużej borykać się z nim w samotności. Poszukaj pomocy.
Możesz złożyć wniosek o zastosowanie tzw. obowiązkowego leczenia odwykowego do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Wniosek trzeba złożyć w Urzędzie Gminy Złotoryja u koordynatora ds. przeciwdziałania alkoholizmowi pok.nr 10 tel. 76 87 88 707.(Obecnie koordynatorem jest Bogumiła Chrzanowska).Koordynator zajmie się dalej tą sprawą i powie Ci co możesz zrobić. Zagwarantuje Ci także dyskrecję.
Możesz uzyskać pomoc administracyjno-prawną i psychoterapeutyczną w punkcie konsultacyjnym dla osób uzależnionych i ich rodzin oraz ofiar przemocy, który czynny jest w trzy razy w miesiącu w czwartki, (2 razy w godz. od 8.00 do 10.00 i raz w tygodniu w godz. 14.00-16.00 ) pokój Nr 2 w Urzędzie Gminy Złotoryja al. Miła 4, 59-500 Złotoryja. Informację o pracy punktu w danym miesiącu można uzyskać telefonicznie tel. 76/ 878 87 707 w godzinach pracy urzędu gminy, informacje te znajdziesz również na stronie internetowej www.zlotoryja.com.pl w zakładce Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych . Dzwoniąc pod nr 76/ 878 87 17 w godzinach otwarcia punktu porozmawiasz z terapeutą.
Dyżur w miesiącu październiku pełniony jest w dniach 10 i 24 od godz. 8.00 do godz.10.00 i w dniu 17 od godz. 14.00 do godz. 16.00 (w tym rozmowy telefoniczne tel. 76 8788717 w w/w dniach).
Spotkania z terapeutą w punkcie możliwe, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym w dniach przyjęć wykazanych powyżej z zachowanie obostrzeń związanych z COVID-19.
Możesz zwrócić się bezpośrednio na Oddział Odwykowy przy Szpitalu Psychiatrycznym w Złotoryi ul. Szpitalna 1 tel. 76 877 93 00 –zwłaszcza jeśli problem dotyczy Ciebie. Nawet, gdy nie było aktualnie miejsca, personel Oddziału powie Ci, co możesz zrobić do czasu, aż zwolni się miejsce.
Możesz zwrócić się o pomoc do członków stowarzyszenia Klubu Abstynenta „Relaks”, który mieści się obecnie na I piętrze, w budynku przy pl. Lotników Polskich 3a w Złotoryi tel. 76 878 60 06 lub 509 12 76 59 . Czynny w poniedziałki w godz. 17.00 - 18.00 oraz w piątki w godz. 17.00 - 19.00 . Klub grupuje osoby, które same poradziły sobie z tym problemem oraz ich rodziny. Na pewno przyjmą Cię życzliwie. Oczywiście możesz udać się prywatnie do któregoś z praktykujących psychiatrów i psychologów.
Ponadto:
Jeśli podejrzewasz i martwisz się, że twoje dziecko pije alkohol lub używa narkotyków ….. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć, jak doradzić rodzicom, których dzieci sięgają po alkohol czy narkotyki …
Zadzwoń ! Ogólnopolska linia telefoniczna POMARAŃCZOWA LINIA 801 14 00 68 telefon dla rodziców, nauczycieli, wychowawców i młodzieży – czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 14.00 – 20.00 . Nie chcesz dzwonić ? to napisz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W każdym razie samo nic się nie zmieni…. Zacznij działać !!
Uzależnienia behawioralne - www.uzaleznieniabehawioralne.pl
Telefon zaufania dla osób doświadczających problemów z powodu uzależnień behawioralnych 801 889 880. Czynny codziennie, również w weekendy w godzinach: 17:00-22:00.
W imieniu Programu Edukacji i Promocji Zdrowia Fundacji Edukacji Społecznej informujemy, że uruchomiona została bezpłatna infolinia wsparcia dla kobiet. Infolinia przeznaczona jest dla pełnoletnich kobiet, które znajdują się w trudnym życiowo momencie i potrzebują rozmowy ze specjalistą dla znalezienia rozwiązań w obszarze osobistym, rodzinnym i zawodowym.
Terapeuci Fundacji pełnią dyżury w poniedziałki (17.00 – 21.00) oraz czwartki (10.00 – 14.00) pod bezpłatnym numerem telefonu 800 909 444.
Konsultanci infolinii oferują pomoc informacyjną i wsparciową m.in. w sytuacjach:
- przeżywania silnego stresu,
- obniżonego nastroju, depresji,
- kłopotów w związku i relacjach z ludźmi,
- trudności wychowawczych,
- problemów w życiu zawodowym,
- nieradzenia sobie z trudnymi emocjami, traumą,
- uzależnienia,
- doświadczania przemocy psychicznej i fizycznej.
Specjaliści kierują się zasadą poufności zasłyszanych treści oraz anonimowości dzwoniącego. Ponadto dbają o poszanowanie każdej osoby, która zwraca się o pomoc, bez jej oceniania i wartościowania postaw czy zachowań.
Więcej informacji pod linkiem: Link do witryny z wieksza ilościa informacji na ten temat.